2014/2015

Det var inte igår. Har inte känt någon större lust att blogga på ett tag, vet inte riktigt vad jag ska göra av den nu när veckorna bara rullar med jobb. Tänkte att jag får göra ett litet inlägg för att summera 2014 och göra ett avstamp såhär ett par dagar in i år 2015.
 
Senast jag skrev var det sensommar i södra England. Efter det har jag hunnit bli 25 år gammal, många på jobbet menar att jag fortfarande är ung medans jag ibland känner mig som en fossil. Speciellt nu under julen när jag träffar många av mina kusiner som är i ålderspannet 10-17 år. Det pratas mycket skola med helt andra betygsystem och förutsättningar mot när jag gick ut, det är körkort som skall införskaffas och när det kommer till smartphones och tablets med dess appar är man hopplöst efter. Bara en sån sak att jag om ett par månader haft körkort i 7 år, denna bloggen i 8 år och jag nu är inne på min 8:e arbetsgivare. Oh well..
 
Annars har det under hösten och vintern blivit mycket hockey. Har årskort på MIFs matcher i Malmö Arena och det har verkligen varit upp och ner. Det kommer bli otroligt nervöst nu när seriern börjar dra ihop sig och de ska börja spela om platserna upp till SHL så småningom.
 
Jag har för ett tag sedan skaffat min första Mac dator, ett stort steg för en inbiten Windowsanvändare. Det blev en Mac mini till mitt ständigt växande hemmabiosystem. Har under de senaste 6 månaderna införskaffat en Mac mini, NAS, 3D-TV med 4K upplösning, 5.1 högtalarpaket, hemmabioreciever och en 3D bluray spelare. Nu känner jag mig dock rätt så mätt på elektronikprylar, blir inte speciellt många tillägg nu.
 
Resor har jag för tillfället inga inplanerade (se anledning ovan). Jag har några idéer som kanske blir verklighet i år. Det blir dock inga världsomspännnade äventyr, sparar det till 2016.
Jag kommer fortsätta med inriktningen här på bloggen att skriva om just mina utflykter, då jag tycker det är roligt att ha som en egen liten resedagbok. Blir det någon resa sker det antagligen i slutet på maj eller juli. Om inte en viss brittisk kvinnlig soloartist bestämmer sig för att göra en turné, men ser inte ut som det i nuläget.
 
Annars fortsätter den utdragna processen att få i ordning lägenheten. På vissa punkter har jag lite beslutångest och saker blir inte gjorda. Det går dock sakta men säkert framåt.
 
Vi hörs under årets gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback