Semesterplaner

Då börjar de sista pusselbitarna för sommaren läggas och en plan ta form. Som jag skrev tidigare blir det inga stora utsvävningar i år, utan kommer hålla mig på denna kontinenten. Med det sagt ska det dock bli mycket spännande med ett återseende samt en helt ny destination.
 
Det var 15 år sedan sist jag var i Hamburg, borträknat ett bensinmacksbesök 2007. Nu blir det ett återseende i slutet på juni. Resan bokades så sent som i morse, där första riktiga tanken på Hamburg kom igår. Letade egentligen efter en weekendresa i slutet på maj och hade tankarna mot London, men tyckte det blev för dyrt. Då såg jag att SAS hade kampanj till Hamburg för 10000 Eurobonus poäng. Började spåna lite och gled av en händelse in på O2 World i Hamburgs hemsida och såg att David Guetta skulle dit den 26:e juni. Mycket exalterad så blev det en weekend bokad, åker ner fredag lunch och hem söndag kväll. Förutom Guetta lär det bli en del sightseeing, är bl.a. intresserad av att kolla in hamnen (logistiker som jag är).
 
Jag har länge varit en F1-fantast och har tänkt att jag någon gång ska se ett lopp live. Jag var ganska nära att boka en resa till Monza redan förra året, men jag var lite sent ute. Kollade även på Barcelona förra året, men priset sprang iväg hejdlöst. Just F1-helger brukar priser på flyg och hotell stiga ordentligt, därför var jag ute i riktigt god tid i år. Jag bokade flyg och hotell i januari och destinationen blir Ungerns Grand Prix i Budapest. F1-biljetten bokade jag i veckan när det blev klart att mitt önskemål om semester gått igenom på jobbet. Vistelsen i Budapest blir lite längre, 7 dagar. Detta för att jag ska hinna utforska staden, som jag hört ska vara mycket fin. Då det är slutet av juli räknar jag med att det kommer bli löjligt varmt (i klass med Dubai), tur att de har gott om bad där.
 
Nu är resebudgeten slut. Jag har totalt 3 veckors semester i sommar, så kommer spedera en del tid hemma med avkoppling. Kan behövas det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback