iPod Fredag

Har inte gjort någon iPod Fredag på evigheter, har helt enkelt varit busy doing nothing. Men jag har ett par låtar som snurrar ganska frekvent på min hårddisk för tillfället och kan vara värda att dela med sig av. De kommer här.
 
Seashells - Florrie
Det har tagit lång tid. Hon har gjort mindre gig, spelat in på Abbey Road och gjort massa teasers. Äntligen tror man att albumet skall komma och så släpper hon... en EP till, den 27:e april. Men jag misströstade inte så länge när jag hörde första "singeln". Den har ett helt annat sound jämfört med tidigare, skulle vilja kalla det lite orientalisk.Spelar man låten högt sätter man husets strukturella integritet på prövning med subwoofern. Precis som det ska vara. Videon släpptes för övrigt idag och är lika märklig som låten. Det tog förresten 10 minuter innan jag lärde mig upprepa "he sells the seashells" ordentligt.
Officiell video
 
Not On Drugs - Tove Lo
Tove har gått från att vara helt okänd låtskrivare åt bland annat Icona Pop till att bli ett av Sveriges kommande stjärnskott (i alla fall om man ska tro vissa musiktyckare). Senaste singeln heter Not On Drugs och den är riktigt bra. Första gången jag hörde den trodde jag det var en låt från Selena Gomez senaste album som jag missat. Tycker dem har både soundet och rösten gemensamt, även om det sistnämnda kanske inte är så smickrade för Toves del. Det senaste gör gällande att Max Martin signat henne till sitt team av låtskrivare, hoppas hon får lite tid över att skriva till sig själv också.
Klipp
 
Not Giving Up (Cahill Radio Edit) - The Saturdays
Jag har lyssnat på denna låten sedan albumet Living For The Weekend släpptes förra året. Det är den överlägset bästa låten på albumet och har nu också fått single treatment. Det har genererat en hel del nya mixar där denna är den klart främsta. Officiella videon kom i veckan, har linkat till den också.
Klipp
Officiell video
 
Tik Tik Boom Boom (Wawa Radio Edit) - Britney Spears Feat. T.I
Britneys senaste album har inte varit någon succé, varken komersiellt och sett till låtkvalitén. Tik Tik Boom Boom är i min mening albumets highlight och denna mixen är mycket bra. Inte officiellt om denna blir nästa singel efter Work B*tch och Perfume, om det nu blir en 3:e singel.
Klipp
 
All Of Me (Tiesto Remix) - John Legend
Hörde denna låten på radion för någon dag sedan och det var en instant crush. John Legend har varit en favorit länge, speciellt efter Evolver albumet. All Of Me släppets som singel förra sommaren, men Tiesto satte klorna i den nyligen och resultatet blev helt fantastiskt.
Klipp 
 
Looking for the light that I thought we made
Mattan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback