Flyttuppdatering

Då har jag flyttat till Malmö. Det har varit mycket att pyssla med, och jag har fortfarande ett par lådor att packa upp. Jag fick nycklarna redan den 28:e maj, men har flyttat in permanent från och med igår måndag. Anledningen är att jag har semester nu och det var smått kaotiskt här första inflyttningshelgen.
 
Hittills har allt gått hyfsat smärtfritt. Eftersom huset är nybyggt är det lite småsaker att fixa till här och var, men det bör lösa sig så småningom. Snackade med några andra här i huset idag och utbytte lite kunskaper. Jag fick bland annat lära ut vad skillnaden mellan en bredbandsswitch och router är, samt vilka portar som skall användas till vad. I utbyte fick jag klarhet var alla förråd ligger någonstans (något som inte är helt självklart i detta huset).
 
På tal om Internet så har jag nu 100 Mbit igen (både upp och ner), vilket är en befrielse. 1000 Mbit fanns också som val, men tyckte det var lite overkill.
 
På söndag bär det av mot Frankrike, vilket ska blir kul. Men får först njuta av vädret som vi har hemma, idag har det verkligen varit kanonfint.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback