Möbler

Det fina vädret till trots har jag under hela eftermiddagen kollat runt på möbler inför min stundande flytt. Mest kritiskt är det med soffsituationen. Min gamla soffa i Göteborg gav jag bort till välgörande ändamål då jag inte orkade ta ner den till Skåne (där jag dessutom inte hade någon plats för den). Det gör att jag nu är sofflös, och med beställningstider på 8-12 veckor på många modeller kommer jag vara utan soffa när jag får nyckeln i slutet på maj.
 
Min mormor är också på gång att flytta så vi tog en gemensam tur idag och kollade in läget. Vad vi båda kunde konstatera är att det blir inte riktigt som man tänkt sig. Jag blev inte så imponerad av sofforna jag kollat ut på förhand. Mormor fick inte ihopa det med sina ritningar. Men till slut hittade vi båda något vi gillade. Nu ska vi nog båda ta en funderare kring kostnaden som sprang iväg lite (gör det inte alltid?).. Kanke blir det en beställning inom det snaraste.
 
Dagen var hur som helt väldigt givande. Hann kolla en hel del på mycket mer än bara soffor. Hade spanat en del i förhand på nätet och vissa saker var som jag hade föreställt mig, medans andra var gräsligt fula eller av dålig kvalité.
 
Tog bilder på det mesta idag, nedan ett exempel på en soffa. Inte den jag funderar på att beställa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback