Pitch Perfect

Titel: Pitch Perfect
Kategori: Comedy/Music
År: 2012
Längd: 112 min
Pitch Perfect (2012) on IMDb
Betyg: MMMM
Kommentar: Beca (Anna Kendrick) är en aspirerande DJ som inte vill något annat än att flytta till LA och bli musikproducent. Hennes pappa har dock andra tankar och tvingar henne att gå på det college där han undervisar. På skolan råder det en tuff konkurrens mellan två acapellagrupper, tjejgruppen The Bellas och pojkgruppen Treblemakers. Becas pappa uppmuntrar henne till att välja en aktivitet utanför skolan och efter en märklig situation i korridorens dusch blir det just acapella. Filmen följer sedan Beca och The Bellas i deras kamp för att vinna de nationella mästerskapen i acapellasång. Jag blev väldigt förvånad över hur rolig filmen är. Det finns många små skämt som dyker upp när man minst anar det som får en att fnissa till. Jag är inget större fan av acapellasång a la The Real Group och liknande. Men alla framträdanden är riktigt bra komponerade och utförda i filmen, så det var inga problem för mig att digga med. Roligt också med så många svenska låtar dyker upp i filmen, även om The Sign med Ace Of Base får sig en känga. Jag rekommenderar filmen skarpt, glöm inte att koppla in surroundsystemet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback