Safe House

Titel: Safe House
Kategori: Action/Crime
År: 2012
Längd: 115 min
IMDB: Klicka här
Betyg: MMM
Kommentar: Matt Weston (Ryan Reynolds) är anställd av CIA för att ha hand om ett "safe house" i Kapstaden. Han är trött på sitt jobb då inget händer och vill bli förflyttad till en annan stad. Så helt plötsligt dyker Tobin Frost (Denzel Washington) upp på den amerikanska ambassaden i Kapstaden. Tobin är en tidigare CIA anställd som under många år lämnat CIA för att sälja hemlig information till främmande makter. Han har precis kommit över stora mängder information om korruption inom flera olika länders underrättelseenheter. De tar honom till huset som ganska snart kommer under attack av en grupp ledd av Vargas (Fares Fares). Matt och Tobin lyckas fly och tillsammans bildar de ett väldigt omaka par. Jag tycker filmen var spännande hela vägen igenom. Den påminner mycket om Bourne-triologin. Denzel Washington är en av mina favoriter, det har jag nog skrivit om tidigare. Ryan Reynols tycker jag väl inte är lika bra, men det funkar. Det känns som man sett filmen sedan innan och bidrar inte med mycket nytt, därför inte högre betyg. Men det är helt klart en sevärd film när man är i behov av en hyfsad actionrulle.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback