Act Of Valor

Titel: Act Of Valor
Kategori: Action/Adventure/Thriller
År: 2012
Längd: 110 min
IMDB: Klicka här
Betyg: MM
Kommentar: Handlingen i den här filmen är den gamla vanliga. CIA agent blir tagen gisslan, ett gäng Navy SEAL soldater skickas in för att frita agenten. En större komplott mot USA:s säkerhet uppdagas och de får i uppgift att rädda dagen. Vad som är speciellt med denna filmen är att skådespelarna är riktiga Navy SEALs. Detta med mål att göra alla "combat" scener så verkliga som möjligt. Jag tycker de lyckas helt okej, även om det i vissa fall blir väldigt uppenbart att det är orealistiskt. T.ex. kulor går igenom plåt, så det går inte att ligga och ta skydd på flaket till en pick up.. Med tanke på att det inte är riktiga skådespelare så blir scenerna mellan de olika actionsekvenserna väldigt tillgjorda och håller inte måttet. En del kritiska röster har höjts mot att det mest liknar en propaganda film. Just det hade jag inte så stora problem med, jag tycker främst skådespelarinsatsen och den intetsägande storyn drar ner betyget. På det hela taget är det inte en film som jag rekommenderar att se, det finns flera filmer i genren som är betydligt bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback