21 Jump Street

Titel: 21 Jump Steet
Kategori: Action/Comedy/Crime
År: 2012
Längd: 109 min
IMDB: Klicka här
Betyg: M
Kommentar: Filmen handlar om två poliser som väljs ut att delta i en speciellt grupp riktad mot ungdomsbrottslighet. De ska infiltrera en High School för att komma till bukt med den drog som finns på skolan. Poliserna heter Schmidt (Jonah Hill) och Jenko (Channing Tatum) och hade båda olika erfarenheter från när de själva gick i High School. Schmidt var "nörden" som gillade Eminem och Jenko var den populära killen. När de nu återvänder till skolan märker dem att det är nya tider och rollerna är omvända. Filmen är en re-make av TV-serien med samma namn som sändes 1987-1991 där Johnny Depp fick sitt genombrott. Han har även en liten cameo i denna filmen. Filmen har fått relatvit bra betyg på IMDB, men jag håller inte riktigt med. Tror jag skrattade några gånger under hela tiden, annars tyckte jag mest att det var rätt löjligt. Möjligt att jag inte var i rätt sinnesstämning när jag såg den. Jag brukar i och för sig inte gilla parodifilmer, denna gick i ungefär samma stuk. Rekommenderas ej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback