Real Steel

Titel: Real Steel
Kategori: Action/Drama/Sci-fi
År: 2011
Längd: 127 min
IMDB: Klicka här
Betyg: MMMM
Kommentar: Filmen handlar Charlie Kenton (Hugh Jackman) som är en tidigare boxare men som befinner sig i en tid när människor har bytts ut mot robotar i ringen. Han försöker försörja sig på robotboxningen, men han stöter på motgångar. Mitt i allt detta möter han sin 11:a åriga son Max (Dakota Goyo) för första gången. Efter ett par turer så slutar det med att de båda tar sig an en robot de hittar på ett skrotupplag och Charlies tur börjar vända. Jag hade inga större förväntningar när jag började titta, men den var faktiskt riktigt bra. Jag skulle vilja beskriva filmen som en mix av Rocky och Transformers, typ. Jag levde mig verkligen in i filmen och mot slutet stog man upp framför TV:n och boxades i luften när det var som mest spännande. Skådespelarinsatserna var spot on, inget att klaga på där. Hugh och Dakota kändes som helt rätt för respektive roller. Bra story som innehöll mycket drama och välskrivet manus för att vara en sån här typ av film. Det kändes som en bra mix mellan robotboxningen, dramat och en del komedi där emellan. På det hela taget en stor positiv överaskning och jag rekommenderar filmen starkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback