iPod Fredag

Efter ett på tok för långt uppehåll är nu detta inlägget tillbaka. Tänkte jag kunde köra ett uppsamlingsinlägg med låtar som jag lyssnat en del på de senaste veckorna, blandat med lite nyare. De kommer här.

We All Want Love - Rihanna
Låt från nya albumet Talk That Talk. Snurrar två singlar på radion nu därifrån You Da One och We Found Love, jag är för tillfället allergisk mot båda. Denna låten är dock riktigt bra, min favorit på albumet.
Klipp

Roc Me Out - Rihanna
En till bra låt från Talk That Talk.
Klipp

Faster - The Saturdays
Nämnde denna låten i söndags. Den är från senaste albumet On Your Radar. Sedan tidigare har låtarna Notorious, All Fired Up och My Heart Takes Over varit med här på bloggen. Tror Faster kommer bli nästa och därmed 4:e singeln från On Your Radar.
Klipp

Shot In The Dark - Within Temptation
Detta är ett band som jag följt sedan de slog igenom med Stand My Ground, har nämnt dem och sångerskan Sharon här tidigare. Nu släppte dem ett nytt album för ett tag sedan som heter The Unforgiving, debutsingeln Faster har varit med här på bloggen. Shot In The Dark är andra singeln och är bästa låten på albumet, den har gått varm här hemma den senaste tiden. Dessvärre missade jag när dem spelade här i stan för nästan exakt en månad sen, hade varit kul att se dem live.
Klipp

Dance With Me Tonight - Olly Murs
Även Olly har varit med här många gånger tidigare. Han är aktuell med ett nytt album som släpps på måndag, sedan tidigare har låten My Heart Skips A Beat varit med här. Dance With Me Tonight är andra singeln och är riktigt svängig, svårt att inte digga med. Kan även passa på att nämna låtarna Oh My Goodness och On My Cloud som även dem är värda en lyssning.
Klipp

What Do You Take Me For (Benji Boko Remix) - Pixie Lott
Senaste singeln från Pixie i en bra mix. Låten i orignial version finns med på nya albumet Young Foolish Happy.
Klipp

Nothing's Real But Love - Rebecca Ferguson
Detta är debutsingeln från X Factor tvåan från förra året. Singeln släpptes för några dagen sen och nu följt av albumet Heaven den 5:e december. Precis som förväntat är det en lugn låt som hon kan uttnyttja sin röst i. Låter riktigt bra, ser framför mig att den skulle kunna vara ett filmtema.
Klipp

Wow Oh Wow - Jedward
Avslutar med lite mer X Factor. Detta är nya singeln och jag kan garantera att denna hade varit en säker hit, 1998. Tycker den har en hel del Backstreet Boys influenser. I videon har dem även dammat av Tara Reid som känns lite malplacerad. Hon skulle lika gärna kunna vara deras mamma, haha. (Sidenote, Tara är 36 och tvillingarna precis fyllda 20).
Klipp

There's a side to you that I never knew
Mattan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback