iPod Fredag

Denna dagen går som vanligt i musikens tecken. Har idag förbeställt två skivor, båda med en viss Nicola Roberts. Nu lär det dock dröja ett tag innan jag får hem dem. Funderar även på att förbeställa Gagas nya album då det börjar närma sig release. Kommande vecka så är det dags för Eurovision med semifinaler samt finalen nästa lördag. Jag hade tänkt göra ett inlägg inför varje semifinal med tankar kring alla låtar, vissa mer utfylliga än andra. Återkommer om det på tisdag. Nu till dagens låtar.

Candlelight - Anniela
Känd från årets Melodifestival där hon uppträdde med låten Elektrisk. Nu har hon släppt sitt album där bland annat denna låten är med (och Elektiskt då, även i engelsk version). Jag behöver efter denna låten inte ta upp fler från albumet då alla andra låter ungefär likadant.
Sample

Speakers On - Kato & Infernal
Ett dansk samarbete innehållandes mina favoriter Infernal.
Klipp

I Am Woman - Jordin Sparks
Jordin är tillbaka med ny singel, nya albumet är även det på gång. Ryan Tedder har skrivit och producerat. Nu kanske det inte är en låt som har mig som målgrupp, men jag ser fram emot att få höra hennes nya material. Battlefield är fortfarande en av de mest spelade låtarna på min iTunes.
Klipp

Let's Play - Kristina Maria
Kristina är en kanadensisk sångerska med libanesiska rötter. Låten har varit ute ett tag men jag hörde den först för några dagar sedan genom tips. Den sätter sig direkt och är väldigt välgjord, kan rekomendera att lyssna på instrumentalversionen.
Klipp

San Francisco (Frisco Radio Edit) - Cascada
Natalie och company är tillbaka med en singel efter att det varit tyst ett tag. Mycket beroende på att Natalie fick genomgå en operation i halsen och hon har därefter vilat upp sig. Jag tar med låten här i en Frisco mix då jag tycker den påminner mycket om gamla Cascada.
Klipp
Officiell video

Last Friday Night (Almighty Club Mix) - Katy Perry
Detta är den femte (!) singeln från Katys album Teenage Dream. Singeln släpps den 6:e juni. Låten var med här för en massa månader sen, men i och med singelsläppet så har det dykt upp lite nya mixar. Där detta är en av dem. Almighty, lika bra som vanligt.
Klipp

My world revolves around you
Mattan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback