iPod Fredag

Eftersom det inte blev några låtar förra veckan kommer här ett extra långt inlägg.

I Wanna Go - Britney Spears
Nya albumet Femme Fatale läckte förra veckan. Sedan tidigare har låtarna Hold It Against Me och Till The World Ends varit med här. Förutom de två så tycker jag I Wanna Go är bästa låten på albumet. Låter kanske lite för mycket som allt annat som snurrar på radion för tillfället.
Klipp

Big Fat Bass - Britney Spears Feat. will.i.am
Väldigt simpel låt, kommer säkert gå hem på klubbar. Kan tänka mig att den kanske blir singel så småningom.
Klipp

Criminal - Britney Spears
En till bra låt som sticker ut lite från de andra. Denna är mer mid-tempo utan några elektroinslag och har en skön melodi. Jag hade gärna sett fler låtar av denna typen på albumet.
Klipp

Selfish - Britney Spears
Sista låten från Femme Fatale jag tar upp. Detta är en bonuslåt som läckt först idag tillsammans med 3 andra.
Klipp

Invading My Mind - Jennifer Lopez
Ny låt från JLo som ryktas bli nästa singel, den är inte riktigt lika bra som On The Floor dock. RedOne har producerat och fått hjälp av ingen mindre än Lady Gaga. Nadir skrev på twitter tidigare ikväll att Stephanie varit med och producerat/skrivit två låtar åt JLo, varav denna är den ena.
Klipp

Killer Love - Nicole Scherzinger
Låt från hennes nya album med samma namn. Tidigare har Poison och Don't Hold Your Breath varit med här. Överlag är jag ganska besviken på albumet, jag hade förväntat mig betydligt mer. Förutom de två nämnda låtarna och de två jag tar upp här idag så är där inte mycket att hänga i julgranen, tyvärr. Inte ens feature:n med Sting med en sampling av Every Breath You Take kan rädda albumet. Observera att klippet är lite uppskruvat i tempo för att inte plockas bort.
Klipp

Wet - Nicole Scherzinger
En till låt från Killer Love, producent på denna låten är StarGate. Verserna är bättre än refrängen tycker jag.
Klipp

What A Feeling - Alex Guadino Feat. Kelly Rowland
Alex nya singel som han gör tillsammans med grymma Kelly Rowland. Alex är väl kanske tidigare mest känd för sin låt Destination Calabria, Kelly behöver ingen närmare presentation. Jag kan slå vad om att denna låten kommer vara med på A&F:s playlist väldigt snart.
Klipp

My Heart Is Refusing Me (PJ Harmony Remix) - Loreen
Tung housemix på denna Melodifestivallåt, skruva upp högt för detta är bra. Klippet är lite kasst tyvärr och inte riktigt den versionen jag har, men det finns alternativa ställen att få tag på den.
Klipp

Leave no stone unturned
Mattan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback