iPod Fredag

Då var detta inlägget tillbaka efter ett litet uppehåll. Jag sätter igång med låtarna direkt.

Love You Like A Love Song - Selena Gomez
Andra singeln efter Who Says som kommer finnas med på nya albumet When The Sun Goes Down. Låten är rätt bra i verserna, men refrängen blir lite stel. Albumet släpps för övrigt den 28:e juni och videon till denna låten kommer snart.
Klipp

Whiplash - Selena Gomez
En till låt som kommer finnas med på When The Sun Goes Down. Ingen mindre än Britney Spears har varit med och skrivit låten, vilket jag tycker hörs tydligt. Refrängen betydligt starkare här än på den förra låten. Kvaliten på klippet nedan är dessvärre inte det bästa, inte så mycket jag kan göra åt det dock.
Klipp

Mama's Boyfriend - Kanye West
Kanye, som kommer till stan i sommar, är på gång med nytt material. Denna demon läckte nyligen och Kanye blev väl mindre glad över det, bra låt är det iallafall. Jag hoppas att han hittar sitt sound från sina första album då jag tycker han var som bäst. Detta låter helt klart som ett steg i rätt riktning.
Klipp

Today Is Your Day - Shania Twain
Efter 7 års frånvaro är nu Shania tillbaka med nytt material, något jag tvivlade på någonsin skulle hända. Nya låten är väl sådär, men har man världens mest sålda album av en kvinnlig artist (Come On Over, 40 milj kopior) i bagaget så hamnar man per automatik här ändå. Jag ser iallafall fram emot att få höra fler nya låtar och jag hoppas hon kan höja kvalitén ytterligare ett snäpp.
Klipp

She Always Gets What She Wants - Florrie
Bloggfavoriten Florrie släppte nyligen sin nya EP som heter Experiments. Detta är den bästa låten därifrån. Väldigt svängig med bra melodi, en typisk Florrielåt.
Klipp

Experimenting With Rugs - Florrie
Ytterligare en bra låt från Experiments. Hela EP:n ligger uppe på Youtube och Spotify om man känner för att lyssna vidare. Sedan tidigare har låten Begging Me varit med här på bloggen.
Klipp

All you do is change your clothes and call that versatile
Mattan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback