iPod Fredag

Jag har inte varit hemma så mycket denna veckan, vilket innebär att jag inte hunnit lyssna så mycket på ny musik. iPod Fredag ska det ändå bli och jag har fått ihop ett par låtar som är värda en lyssning. Innan jag börjar ska jag dock ge rätt svar till tisdagens tankenöt, vinylen är naturligtvis Rumours med Fleetwood Mac.

Free - Natalia Kills
Jag har tjatat om Natalia nu ett tag så jag behöver nog inte skriva om vem hon är. Hennes debutalbum Perfectionist släpptes idag i Tyskland och verkar sälja rätt bra om man kollar på tyska iTunes.
Klipp

Broke - Natalia Kills
Tidigare här på bloggen har låtarna Wonderland, Zombie och Mirrors varit med. Broke sticker ut på ett bra sätt från de andra, den har ett lägre tempo och ger albumet en bra variation. Min favoritlåt på hela albumet är nog Zombie, den går varm i min iPod.
Klipp

Nothing Last Forever - Natalia Kills
Sista låten från Prefectionist jag tänkt ta upp idag. Jag tycker den påminner lite om Lady Gagas Beautiful, Dirty Rich. Till sist kan jag tipsa om att Natalias video för senaste singeln Wonderland har dykt upp på nätet.
Klipp

The Ugly Truth - Katie Waissel
Katie var med i förra årets X-Factor och gick ganska långt trots att hon inte var särskilt omtyckt. Jag är väl inte hennes största fan heller, men jag lyssnade igenom hennes debutalbum iallafall. Man kan säga att soundet hon valt är gammeldagspop blandat med jazz, skulle nog vilja kalla det easy listening även om det kanske inte är helt definitionsenligt. Denna låten är helt okej.
Klipp

Finish Line - Yasmin
Jag nämnde denna låten lite snabbt förra fredagen när jag tog upp en annan låt med brittiska Yasmin (iransk pappa). Finish Line är som tidigare sagt hennes senaste singel och den släpps den 8:e maj. Tyvärr är det en inkompetent producent som lagt in en datorröst som säger finish line lite här och var i låten, passar inte alls in. Låten finns även i en mix av Freemasons.
Klipp

I’m calling your name but no one’s there
Mattan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback