iPod Fredag

Helg och dags för ett par nya låtar. Först vill jag dock nämna att Kanye West kommer till stan i sommar då han bokats till festivalen Way Out West. Denna nyhet gjorde mig genast sugen på att köpa ett festivalpass, men är det värt 1395 kr? Det är inte så många andra artister där jag vill se (förutom Wiz och Robyn, varav den senare jag redan har biljett till på Sofiero). Får fundera på det, annars kör jag budgetversionen och öppnar fönsterna då det inte är överdrivet långt till Slottskogen. Nu till dagens låtar.

Where Dem Girls At? - David Guetta Feat. Flo Rida & Nicki Minaj
David släpper ett nytt album till sommaren och detta är eventuellt den första singeln. Det ska bli väldigt intressant att lyssna in det nya albumet då det garanterat kommer innehålla 4-5 stora hits. Personligen gillade jag dock Guettas gamla sound, som på Pop Life. Det lär han knappast återgå till då han verkligen hittat sin stora mainstream audience nu.
Klipp

Little Bad Girl - David Guetta Feat. Taio Cruz
Ytterligare en låt som antagligen kommer finnas med på nya albumet och som tävlar om att bli första singlen. Om jag hade fått välja hade jag valt denna, men bara därför lär det väl bli tvärtom.
Klipp

I'm Into You - Jennifer Lopez Feat. Lil Wayne
Jag har skrivit en hel del om JLo de senaste månaderna. Hon har gjort stor succé med låten On The Floor och nu är det dags för nästa singel som är I'm Into You. Den har ett helt annat sound än On The Floor, påminner lite om Kat DeLuna vilket jag gillar. Båda låtarna kommer finnas med på albumet Love? som släpps nu den 19:e i Brasilien (några dagar senare här i Europa).
Klipp

LoveLife - Kate Ryan
Vad vore en sommar utan en ny singel från Kate, LoveLife är den första låten från det kommande albumet Electroshcok. Jag har inte hittat något releasedatum för albumet men singeln släpps på måndag. Genast kommer ni höra att hon samplat Liquidos gamla dänga Narcotic. Jag kanske inte är överdrivet glad över den samplingen, tycker inte det har gjorts speciellt bra och det känns gammalt. De kanske borde ta lite tips från Nadir som lyckades bättre med sin Lambada.
Klipp

Stuck On Repeat (Dave Audé Radio Edit) - Wanessa
Wanessa är en brasiliansk sångerska som varit med ganska längre, kan dock inte påstå att jag känner till henne särskilt väl. Jag blev mest intresserad då Dave har mixat. Jag tycker låten påminner lite om Nicole Scherzingers senaste sololåtar.
Klipp

Chase your shadow until the sun goes down
Mattan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback