iPod Fredag

Det är fredag och det är september, det innebär många nya låtar här på bloggen. Från att ha varit ganska lugnt i augusti så släpps det skivor överallt just nu och höstens låtar börjar läcka. September, oktober och november ser ut att bli mycket trevliga månader.

Only Girl (In The World) - Rihanna
Denna låten hade premiär i tisdags och NRJ var väldigt snabba med att börja spela den. Det är den första singeln från kommande albumet Loud som släpps i mitten av november. Låten är producerad av Stargate och låter helt annorlunda från vad vi fick höra på Rated R. Hon har gått tillbaka till sitt gamla dancesound, vilket många fans som är vana vid R&B stuket är upprörda över. Jag klagar dock inte. Jag har länkat till Dailymotion för klippen som ligger på YT har man mixtrat med så att de inte ska bli bortplockade (lägre tempo osv).
Klipp

Second Chance - Tinchy Stryder Feat. Taio Cruz
Låten är den andra singeln från Tinchys kommande album Third Stike som släpps den 8:e november, singeln den 7:e. Jag gillar låten men de kunde jobbat en hel del på texten, det verkar inte vara Taios starka sida direkt.
Klipp

Hands - The Ting Tings
Ny singel från denna brittiska duo mest kända för sina låtar Shut Up And Let Me Go och That's Not My Name. Det är den första singeln från det nya albumet Kunst, som inte fått något releasedatum än. Hands har något av ett 80-tals syntsound som man lätt diggar med till.
Klipp

Un Momento - Inna Feat. Juan Magan
Jag gillar inte hennes senaste singel Sun Is Up, men denna nya låten från Elena är betydligt bättre. Det ryktas om att den kommer finnas med på hennes kommande album. Vad som är bekäftat är att den kommer finnas med som en bonus track på den spanska versionen av förra albumet Hot som kommer i slutet av månaden.
Klipp

Give Me Your Love (Justin Faust Remix) - Florrie
Ny mix på Give Me Your Love som jag gillar skarpt, har lyssnat på den hela veckan. Som vanligt finns den att ladda ner gratis från hennes hemsida.
Klipp

We Should Go Home Together - Le Kid
Videon kom igår och jag har nynnat på låten hela dagen idag, den fastnar väldigt lätt. Jag har tipsat om denna tidigare (i april) men jag tar upp den igen eftersom det var så längesen och att den har sin release först nu.
Klipp

Please Don't Let Me Go - Olly Murs
Olly kom 2:a i X Factor förra året efter Joe McElderry och sedan dess har det varit rätt tyst. Jag hörde denna låten för första gången för ett bra tag sedan, men jag tyckte den var ganska lam. Nu har den seglat upp på första plats på engladslistan samt spelats en hel del på radio och jag börjar gilla den mer och mer.
Klipp
Bonus

I see your face in the crowd, but its never really you that im looking at
Mattan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback