Wall Street 2: Money Never Sleeps

Titel: Wall Street 2: Money Never Sleeps
Kategori: Drama
År: 2010
Längd: 133 min
IMDB: Klicka här
Betyg: MM
Kommentar: Var en månad sedan jag såg den, men bättre sent än aldrig. Filmen är naturligtvis uppföljaren till kultfilmen Wall Street. Gordon Gekko (Michael Douglas) kommer ut från fängelset för att upptäcka att det är en helt ny tidsålder. Han träffar snart Jacob (Shia LeBouf) som är Gordons dotters pojkvän. Gordon och dottern Winnie (Carey Mulligan) har en minst sagt kylig relation men Gordon vill återförenas med henne och tar Jacob till hjälp. Jacob å sin sida är en ung finansman som tidigt i filmen förlorar sin mentor som tar sitt liv efter att hans företag inte räddats från konkurs. Han tar sikte på att hämnas mannen som låg bakom företagets fall, Bretton James (Josh Brolin). Jag tycker denna filmen inte kommer i närheten av den första. Problemet är att den behandlar på tok för mycket på samma gång, de har försökt klämma in alla världens problem och lite till i en film. Vi har finanskrisen, globala uppvärmningen, framtidens energi med mera och sedan ett familjedrama på det. Det blir helt enkelt för mycket. Filmen är också rätt seg med sina 133 minuter, det tar en hel del tid innan storeyn börjar komma någonvart. Eftersom jag är lite allergisk mot Shia Lebouf så gör det inte saken bättre. Allting räddas upp av bra insatser från Carey Mulligan och Josh Brolin. Michael Douglas tycker jag får för lite utrymme, det är ändå han som är Wall Street. Nej, se ettan och låtsas som att tvåan inte existerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback