Fantastic Mr Fox

Titel: Fantastic Mr Fox
Kategori: Comedy/Adventure
År: 2009
Längd: 87 min
IMDB: Klicka här
Betyg: MMMM
Kommentar: Denna filmen har fått många rekomendationer så jag bestämde mig för att se den. Filmen är animerad och handlar om Mr Fox (George Clooney), en räv som skriver i en dagstidning men som har ett brokigt förflutet. Han flyttar med sin familj till ett träd som råkar ligga brevid tre farmar som drivs av Bounce, Boggis och Bean. De tre är dem hårdaste och elakaste farmarna i området. Mr Fox kan inte låta bli sitt begär och tar fram en master plan där han stjäl från alla tre, med hjälp av sin vän Kylie som dras med i hans plan. Bounce, Boggis och Bean blir naturligtvis rasande och jakten på Mr. Fox börjar. Jag var innan jag såg filmen rädd för att den skulle vara lite för barnslig, men det är verkligen en film för alla åldrar. Vad jag gillar med den är originaliteten samt att den genomgående är väldigt underhållande. George Clooney gör även rösten till Mr Fox perfekt. Andra som gör röster är bl.a. Meryl Streep, Bill Murray, Owen Wilson och Willem Dafoe. Jag rekomenderar verkligen filmen, den har premiär här i Sverige nu den 2:a april.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback