The Town

Titel: The Town
Kategori: Crime/Drama/Thriller
År: 2010
Längd: 150 min (extended)
IMDB: Klicka här
Betyg: MMMM
Kommentar: Filmen The Town utspelar sig i Boston där de har problem med bankrånare och alla har en sak gemensamt, dem kommer från stadsdelen Charlestown. I filmen får man följa ett gäng där allt vänds upp och ner efter en stöt som får oväntade konsekvenser för en av medlemmarna, han får känsor för bankkassörskan. Låter kanske ganska trivialt men släng in cast bestående av Ben Affleck, Jeremy Renner (från The Hurt Locker) och Blake Lively (mest känd från Gossip Girl) så blir det hela genast intressant. Affleck har för övrigt också regisserat filmen. Den är också väldigt snyggt gjord, jag skulle säga att den är en blandning mellan The Departed och The Bank Job. Dvs en film som faller mig direkt i smaken. Jag såg 150 minuters versionen, som jag kanske tyckte var aningen lång men det funkade. Det var rätt hög spänningsgrad i slutet så då glömde man bort att man redan suttit två timmar och tittat. Rekommenderas starkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback