Law Abiding Citizen

Titel: Law Abiding Citizen
Kategori: Crime/Drama/Thriller
År: 2009
Längd: 118 min
IMDB: Klicka här
Betyg: MMM
Kommentar: Filmen börjar med att två personer rånmördar en familj, fast mannen Clyde Shelton (Gerard Butler) överlever. Han får sen uppleva hur rättsväsendet sviker honom när hans försvarsadvokat Nick Rice (Jamie Foxx) går med på en förlikning där den som mördade hans familj får ett väldigt milt straff. 10 år sedan utervänder Clyde med ett mål, att riva ner hela rättssystemet och mörda alla som var inblandade i målet. Polisen hittar honom snabbt och låser in honom, men ändå så mördas en efter en.
Denna filmen är en riktigt spännande thriller med en hel del originalitet, manusskrivarna har dessutom lyckats göra Clyde Shelton till en av de värsta karaktärerna jag har sett. Skådespelarinsatserna är mycket bra, samspelet mellan Gerard och Jamie fungerar perfekt. Många som har sett filmen säger att slutet var en besvikelse och jag är beredd att hålla med där. De har lyckats skapa en riktigt bra plot men förstör lite av det med det något ologiska slutet tyvärr. Med bättre slut så hade filmen fått ett betydligt bättre betyg, men jag rekomenderar er att se den. Dock är filmen inget för den känslige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback